Przewodnik SEO Ecommerce: jak sklepy internetowe mogą napędzać ruch organiczny w 2020

Bill Widmer Bill Widmer / 34 min Czytaj

Przewodnik SEO Ecommerce: jak sklepy internetowe mogą napędzać ruch organiczny w 2020

POBIERZ WERSJĘ DO DRUKU

Masz dość przewijania? Pobierz wersję PDF, aby ułatwić czytanie i udostępnianie w trybie offline współpracownikom.

POBIERZ PDF

Jest to najbardziej kompletny przewodnik po SEO ecommerce w okresie internetowym.

Czy jesteś:

SEO manager dla większej firmy ecommerce, która chce zademonstrować zwrot z inwestycji w SEO.

Mniejszy właściciel firmy online próbuje znaleźć scrappy sposoby na rozwój firmy.

Lub marketer wzrostu poszukujący innowacyjnych i wysoce skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu.

Ten post jest dla Ciebie.

Stworzyłem ten poradnik z jednego powodu…

Search engine optimization to nisko wiszący owoc dla witryn ecommerce.

Pomimo faktu, że SEO ma najwyższy zwrot z inwestycji spośród każdej kampanii marketingowej ecommerce, większość sklepów internetowych jest łączona z niewielkim lub żadnym uwzględnieniem wyszukiwarek.

Zamiast tego polegamy na mediach społecznościowych lub płatnych reklamach. Które są wspaniałe i w ogóle, ale wymagają ciągłego wysiłku i strumienia dochodów.

SEO, z drugiej strony, wymaga tylko wysiłku z góry — po rankingu, praktycznie dokonać sprzedaży na autopilocie bez powtarzających się wydatków.

To oczywiście uproszczenie. Ale czy ten pomysł nie sprawia, że się ślinisz?

Darmowy, powtarzający się ruch o wysokiej konwersji. Właśnie tego się nauczysz.

Weź kawę, zamknij drzwi i zadomów się... czas nauczyć się e-commerce SEO.

Kluczowe taktyki, które należy uwzględnić w strategii SEO e-commerce

Ponieważ jest to bestia 9000 słów, prawdopodobnie będziesz chciał wziąć ją po jednej sekcji na raz. Aby ułatwić nawigację, oto tematy, które będziemy omawiać.

Najlepsza strategia SEO ecommerce obejmuje:

Badanie słów kluczowych, aby znaleźć typy słów kluczowych, których klienci szukają.

Architektura witryny na podstawie badań słów kluczowych.

SEO na stronie poprzez strategiczną optymalizację słów kluczowych w Meta tagach i treści.

Techniczne SEO, aby zapewnić, że wyszukiwarki mogą sprawnie indeksować Twoją witrynę.

Lokalne SEO, aby pomóc prowadzić lokalny ruch organiczny(jeśli masz cegły i zaprawy).

Content marketing w celu przyciągnięcia dodatkowych organicznych odwiedzających.

Budowanie linków, aby poprawić autorytet Twojej witryny.

Mierzenie sukcesu SEO za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics i Ahrefs.

Zaczynajmy!

Co to jest SEO i dlaczego powinno cię to obchodzić?

Search Engine Optimization (SEO) to naukowa Sztuka optymalizacji witryny wokół określonych słów kluczowych w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, takich jak Google.

Mówię o sztuce naukowej, ponieważ podczas gdy wiele wiadomo o technicznych aspektach SEO, istnieje również kreatywna strona doświadczenia użytkownika i projektowania.

Ale optymalizacja witryny oznacza ostatecznie jedno: stworzenie najlepszego możliwego wyniku dla docelowego słowa kluczowego.

Celem Google jest uszeregowanie wyników wyszukiwania, które odpowiadają na wszystkie pytania Wyszukiwarki tak dobrze, że nie muszą wracać do Google po kolejną odpowiedź.

Jak to robisz?

Ujawnij najbardziej dokładne odpowiedzi na najszerszy zakres pytań wokół tematu.

Użyj lepszych obrazów, filmów lub przykładów, aby wyjaśnić swoje punkty.

Zapewnij lepsze wrażenia użytkownika dzięki szybszej witrynie, lepszej obsłudze mobilnej, bardziej intuicyjnemu interfejsowi itp.

Zachęcaj ludzi do mówienia (i linkowania) do ciebie.

Badanie przeprowadzone przez Outbrain pokazuje, że wyszukiwanie jest # 1 motorem ruchu do witryn z treścią, pokonując media społecznościowe o ponad 300%.

Dodatkowo, badanie przeprowadzone przez SEMrush na 13 branżach ecommerce wykazało, że 5 (Muzyka, Książki, Meble, Dom i ogród, Elektronika) było zdominowanych przez wyszukiwanie organiczne, a dla wszystkich 13 organicznych i bezpośrednich stanowiło 80% całego ruchu.

ecommerce SEO Website traffic SEMrush study

Źródła ruchu na stronie Ecommerce przez SEMrush

W przypadku e-commerce oznacza to pisanie dokładnych, żywych opisów produktów z pięknymi, przyciągającymi wzrok fotografiami i mnóstwem recenzji, aby pomóc odwiedzającym w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Oznacza to również ułatwienie odwiedzającym zakupu poprzez wystarczająco duże przyciski, utrzymanie witryny bez usterek i pokazanie społecznego dowodu najlepszych produktów.

Oznacza to, że odwiedzający Twoją witrynę porównują twój produkt z konkurencją, więc nie muszą wyjeżdżać, aby zrobić więcej badań.

Ale więcej o tym później. Na razie chcę, żebyś zrozumiała jedno.:

SEO to całościowy wysiłek wszystkich elementów biznesu, w tym mediów społecznościowych, marketingu, projektowania stron internetowych, sieci i copywritingu.

Jeśli jesteś najlepszym biznesem dla Klienta do zakupów (i odrabiasz pracę domową SEO), będziesz twierdził, że najwyższe pozycje. Czy to nie wspaniałe, jakie to proste?

Ale nie odpowiedziałam na najważniejsze pytanie.

Powiedzmy, że Twój sklep sprzedaje prezenty dla miłośników parówek, jak mój klient, Sklep Smoothe. Oczywiście, chcesz rangę dla kluczowego terminu, takiego jak "prezenty Jamnik".

W wynikach wyszukiwania Google wyświetla kilka reklam, a następnie pokazuje organiczne oferty. Większość kliknięć trafia jednak do wyników organicznych. (Oczywiście zależy to od liczby reklam i słowa kluczowego, ale w większości przypadków jest to prawda.)

A ponieważ ~95% ludzi nie przejść obok pierwszej strony, dotarcie do góry linii jest jedynym sposobem, aby uzyskać prawdziwe wyniki. (Ponownie, jest to różne, ale głównie prawda.)

Teraz Policzmy.

Słowo kluczowe "Jamnik prezenty" dostaje ~11,000 wyszukiwania miesięcznie średnio, zgodnie z Ahrefs(narzędzie, o którym dowiesz się w dalszej części). Zakładając, że 35% z tych kliknięć trafi do pierwszego wyniku (średnia ze słów kluczowych), ranking #1 dla tego słowa kluczowego zapewni Ci kliknięcia 3,850.

Załóżmy teraz, że masz Współczynnik konwersji 10% (dość niski dla słowa kluczowego o wysokiej intencji kupującego; więcej na temat intencji kupującego w sekcji badania).

Ranking # 1 dla tego słowa kluczowego dałby ci dodatkowe 385 sprzedaży miesięcznie!

A to tylko jedno słowo kluczowe. Większość stron w rankingu dla wielu słów kluczowych, a większość witryn będzie ranking wielu stron.

Możesz uzyskać tysiące dodatkowych sprzedaży miesięcznie przy odrobinie dodatkowego wysiłku SEO — wszystko za darmo.

Możesz nawet połączyć SEO z sem (marketing w wyszukiwarkach, jak Google AdWords), aby pobrać dwie oferty wyników wyszukiwania i przekonwertować jeszcze większą sprzedaż. Ale to temat na kolejny poradnik. (Jeśli jednak interesują Cię płatne reklamy, sprawdź usługi PPC Klientaboost.)

Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego Google jest jednym z najlepszych kanałów marketingowych.

Ale dość teorii-porozmawiajmy o tym, jak naprawdę to zrobić!

Badanie Słów Kluczowych Ecommerce

Badanie słów kluczowych to pierwszy krok w kampanii SEO ecommerce.

Nie pomiń tego kroku.

Jeśli pomylisz tę część, wydarzy się jedna z dwóch rzeczy:

Będziesz kierować słowa kluczowe, które są zbyt trudne do sklasyfikowania i nie dotrzesz do pierwszej strony.

Będziesz Oceniać słowa kluczowe, które nie generują dużego ruchu lub nie powodują, że klienci kupują.

Żadna z tych sytuacji nie jest idealna, dlatego badanie słów kluczowych ecommerce jest tak ważne — zapewni, że kierujesz słowa kluczowe, które są dość łatwe do sklasyfikowania, mają przyzwoitą objętość wyszukiwania i mają wysokie współczynniki konwersji.

Ale wybór słów kluczowych jest czymś więcej niż tylko spojrzeniem na to, jak trudno jest rankingować lub jak wiele osób go szuka…

Aby wybrać najlepsze możliwe słowa kluczowe, musisz również uwzględnić intencję kupującego (aka "intencja handlowa").

To jest tak ważne, że wkładamy go do pudełka, abyś tego nie przegapił (poważnie)

Intencja kupującego oznacza po prostu, jak daleko ktoś jest w ich decyzji o zakupie.

Przykładowo, ktoś poszukujący "najlepszego laptopa" jest prawdopodobnie jeszcze w fazie badań — może nie być gotowy do zakupu. Prawdopodobnie będą czytać recenzje produktów i porównywać funkcje i zalety.

Ale jeśli szukają "Asus VivoBook E200HA", prawdopodobnie szukają najlepszej oferty na tym laptopie — co oznacza, że są znacznie bardziej skłonni do zakupu.

Nie musisz zgadywać intencji kupującego.

Często intencja kupującego koreluje ze średnim kosztem kliknięcia (CPC) słowa kluczowego, które można znaleźć za pomocą Planera słów kluczowych Google lub narzędzia SEO, takiego jak Ahrefs. Dzieje się tak dlatego, że im więcej osób chce wydać reklamę słowa kluczowego, tym wyższy jest jego współczynnik konwersji!

Wskazówka Pro: "Najlepszy Produkt X" to świetny pomysł na temat Twojego bloga. Więcej o blogowaniu w dziale content marketing.

Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się — jak przeprowadzić badanie słów kluczowych ecommerce, znaleźć trudność słów kluczowych (KD) i objętość wyszukiwania oraz odkryć intencje kupującego?

Są trzy sposoby:

Amazonka

Badania konkurencyjne

Narzędzia SEO

Zacznijmy od eCommerce behemoth.

1. Użyj Amazon do badania słów kluczowych.

Amazon to kopalnia złota słów kluczowych o wysokiej intencji kupującego — ludzie dosłownie szukają na Amazon z zamiarem zakupu czegoś.

Aby znaleźć słowa kluczowe w Amazon, zacznij wpisywać słowo kluczowe seed. To słowo, do którego pewnie chciałbyś się wyróżnić.

Na przykład możemy wpisać " Jamnik”…

... a Amazonka wypluwa autouzupełniające się propozycje jak prezenty dla jamników, koszule, pluszaki itp. Są to wszystkie pomysły na słowa kluczowe-umieść je w arkuszu kalkulacyjnym Google, aby zachować je na później.

Jak możesz sobie wyobrazić, jeśli masz setki lub tysiące produktów, może to zająć trochę czasu. W tym miejscu pojawia się narzędzie do słów kluczowych Amazon.

To poręczne narzędzie automatycznie usuwa sugestie autouzupełniania Amazon dla dowolnego słowa kluczowego, które wpisujesz. Daje Ci trzy bezpłatne wyszukiwania dziennie, więc nie musisz nic wydawać.

Po prostu wpisując i wyszukując "Jamnik", mam teraz 247 potencjalnie wysoko kupujących słów kluczowych. Woohoo!

Możesz powtórzyć to dla wszystkich słów kluczowych (takich jak "wiener dog" zamiast jamnika).

Przy każdym wyszukiwaniu Zaznacz wszystkie słowa kluczowe i dodaj je do listy, a następnie pobierz tę listę do pliku CSV za pomocą przycisku "Pobierz wybrane słowa kluczowe".

Nie możemy jednak po prostu ślepo wybrać tych słów kluczowych. Zanim wybierzemy te, których używamy w naszym sklepie, musimy zrozumieć ilość wyszukiwań, trudność, a nawet intencje kupującego.

Ale teraz porozmawiajmy o innych sposobach, aby znaleźć więcej pomysłów na słowa kluczowe.

2. Znajdź słowa kluczowe poprzez badania konkurencji.

vDhtHbgq3su3CJLC