Skip to content
poznan2011.pl

poznan2011.pl

Poznań nasze miasto

Primary Menu
  • Strona Główna
  • Poznań
  • Zabytki
  • Atrakcje
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Poznań

Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO

admin 28 marca 2022

źródło: pixabay.com

Sukces regionalnej promocji biznesu w dużej mierze zależy od lokalnego SEO. Znajomość trendów i zasad optymalizacji związanych z wyszukiwaniem lokalnym staje się dziś priorytetem marketingowym, zarówno dla firm e-сommerce, jak i offline. Dlatego dzisiaj opowiemy o tym, jakie mechanizmy działają w tego rodzaju SEO.

Integracja z Google Moja Firma

Planując pozycjonowanie lokalne na Poznań jedną z pierwszych rzeczy, jakie należy zaplanować jest obecność w aplikacji Google Moja Firma. Rejestracja w tym katalogu pozwala systemowi zarządzać wyświetlaniem informacji o twojej firmie we wszystkich usługach Google – głównie na mapach oraz w wynikach wyszukiwania. Wirtualna wizytówka firmowa to coś, co zdecydowanie musisz mieć, jeśli Twoja firma działa w trybie offline lub jest powiązana z określonym regionem.

Obecność wizytówki firmowej nie gwarantuje, że domyślnie zostanie ona uwzględniona w bloku wyników GMF. Podobnie jak w wyszukiwaniu globalnym, tutaj działają czynniki rankingowe. Przede wszystkim znaczenie ma to, jak wizytówka odpowiada na zapytania użytkownika. W rankingu pierwszeństwo mają firmy z wysoką oceną i pozytywnymi recenzjami, a także odpowiadające lokalizacji użytkownika.

Rejestracja w lokalnych katalogach i publikacje w mediach

Oprócz rejestracji w katalogu Google, w celu promocji lokalnego biznesu, ważna jest obecność także w katalogach miejskich czy agregatorach tematycznych. Rejestracja na takich zasobach nie wymaga specjalnych wysiłków, ale zapewnia dodatkowy bezpłatny ruch i więcej interakcji z odbiorcami. Dla SEO korzyści płynące z tej strategii również są oczywiste – jest to kanał pozyskiwania odpowiednich linków zwrotnych i sposób na zwiększenie zapytań o markę.

Promocję lokalnego biznesu online i offline ułatwiają również wzmianki w miejscowych i regionalnych mediach. Najłatwiejszą opcją jest publikowanie treści na lokalnych stronach informacyjnych. Główną korzyścią płynąca z takiego działania jest nie tyle pozyskiwanie ruchu, a nawet linków zwrotnych, ile fakt, że publikacje na takich stronach podsycają zainteresowanie użytkowników marką i zwiększają częstotliwość spersonalizowanych zapytań, które są ważnym sygnałem dla wyszukiwarki.

Wewnętrzna optymalizacja witryny pod kątem zapytań lokalnych

Musisz też pamiętać o skonfigurowaniu samej witryny i naprawie błędów w jej obrębie. W tym zakresie warto skupić się na:

  • optymalizacji metatagów Title i Description – oprócz przestrzegania ogólnych wymagań dotyczących tych elementów ważne jest, aby używać odpowiednich zapytań z geolokalizacją;
  • implementacji mikroznaczników – Rich Content Snippet to sprawdzony sposób na uzyskanie dużej przewagi w SERP. Z punktu widzenia lokalnego SEO, w strukturze znacznika szczególnie ważne jest wskazanie fizycznego adresu organizacji, numeru telefonu z opcją szybkiego połączenia, ocen i opinii o firmie.
  • optymalizacji treści pod zapytania lokalne – aby poprawić pozycję w wyszukiwaniu lokalnym, zwiększ odsetek stron zoptymalizowanych pod kątem zapytań o niskiej częstotliwości zależnych od lokalizacji geograficznej.

Warto wiedzieć, że aktualnie znacznie łatwiej jest znaleźć się na szczycie wyszukiwań lokalnych, ponieważ są zdominowane przez zapytania o niskiej częstotliwości i charakteryzują się mniejszą konkurencję. Jednocześnie pozycje są niezwykle niestabilne – wejście na szczyt jest tak łatwe, jak spadnięcie z niego.

Continue Reading

Poprzedni: Poznańskie atrakcje: co warto zobaczyć?
Następny: Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?

Najnowsze

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu! 1

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!

31 stycznia 2023
Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty 2

Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

16 lipca 2022
Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować? 3

Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?

5 lipca 2022
Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca? 4

Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?

30 czerwca 2022
Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO 5

Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO

28 marca 2022
Poznańskie atrakcje: co warto zobaczyć? 6

Poznańskie atrakcje: co warto zobaczyć?

15 czerwca 2021

Zobacz także

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!
  • Poznań

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!

31 stycznia 2023
Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty
  • Poznań

Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

16 lipca 2022
Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?
  • Poznań

Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?

5 lipca 2022
Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?
  • Poznań

Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?

30 czerwca 2022
Poznańskie atrakcje: co warto zobaczyć?
  • Atrakcje
  • Poznań

Poznańskie atrakcje: co warto zobaczyć?

15 czerwca 2021
Poznańskie zabytki: ratusz na Starym Rynku
  • Poznań
  • Zabytki

Poznańskie zabytki: ratusz na Starym Rynku

14 czerwca 2021

Aktualności

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!
  • Poznań

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!

admin 31 stycznia 2023
Poznań to jedno z najbardziej urokliwych polskich miast nie tylko pod względem architektury. Zielone parki i skwery,...
Przeczytaj
Jak długo można opalać się bez ochrony przeciwsłonecznej?

Jak długo można opalać się bez ochrony przeciwsłonecznej?

24 grudnia 2022
Co to jest hotel butikowy?

Co to jest hotel butikowy?

10 grudnia 2022
Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

16 lipca 2022
Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?

Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?

5 lipca 2022
Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!
  • Poznań

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!

admin 31 stycznia 2023
Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty
  • Poznań

Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

admin 16 lipca 2022
Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?
  • Poznań

Ledy w Poznaniu – dlaczego warto się na nie zdecydować?

admin 5 lipca 2022
Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?
  • Poznań

Handel autami z zagranicy – czy to się jeszcze opłaca?

admin 30 czerwca 2022
Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO
  • Poznań

Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO

admin 28 marca 2022

Warto przeczytać

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!
  • Poznań

Z wizytą w stolicy Wielkopolski – tego nie możesz ominąć w Poznaniu!

31 stycznia 2023
Jak długo można opalać się bez ochrony przeciwsłonecznej?
  • Uncategorized

Jak długo można opalać się bez ochrony przeciwsłonecznej?

24 grudnia 2022
Co to jest hotel butikowy?
  • Atrakcje

Co to jest hotel butikowy?

10 grudnia 2022
Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty
  • Poznań

Fala uderzeniowa w Poznaniu – najistotniejsze aspekty

16 lipca 2022
Copyright © All rights reserved.