![Jak pozycjonować biznes w Poznaniu? Kilka zasad lokalnego SEO](https://poznan2011.pl/wp-content/uploads/2022/03/analytics-2618277_1280-1024x682.jpg)
źródło: pixabay.com
Sukces regionalnej promocji biznesu w dużej mierze zależy od lokalnego SEO. Znajomość trendów i zasad optymalizacji związanych z wyszukiwaniem lokalnym staje się dziś priorytetem marketingowym, zarówno dla firm e-сommerce, jak i offline. Dlatego dzisiaj opowiemy o tym, jakie mechanizmy działają w tego rodzaju SEO.
Integracja z Google Moja Firma
Planując pozycjonowanie lokalne na Poznań jedną z pierwszych rzeczy, jakie należy zaplanować jest obecność w aplikacji Google Moja Firma. Rejestracja w tym katalogu pozwala systemowi zarządzać wyświetlaniem informacji o twojej firmie we wszystkich usługach Google – głównie na mapach oraz w wynikach wyszukiwania. Wirtualna wizytówka firmowa to coś, co zdecydowanie musisz mieć, jeśli Twoja firma działa w trybie offline lub jest powiązana z określonym regionem.
Obecność wizytówki firmowej nie gwarantuje, że domyślnie zostanie ona uwzględniona w bloku wyników GMF. Podobnie jak w wyszukiwaniu globalnym, tutaj działają czynniki rankingowe. Przede wszystkim znaczenie ma to, jak wizytówka odpowiada na zapytania użytkownika. W rankingu pierwszeństwo mają firmy z wysoką oceną i pozytywnymi recenzjami, a także odpowiadające lokalizacji użytkownika.
Rejestracja w lokalnych katalogach i publikacje w mediach
Oprócz rejestracji w katalogu Google, w celu promocji lokalnego biznesu, ważna jest obecność także w katalogach miejskich czy agregatorach tematycznych. Rejestracja na takich zasobach nie wymaga specjalnych wysiłków, ale zapewnia dodatkowy bezpłatny ruch i więcej interakcji z odbiorcami. Dla SEO korzyści płynące z tej strategii również są oczywiste – jest to kanał pozyskiwania odpowiednich linków zwrotnych i sposób na zwiększenie zapytań o markę.
Promocję lokalnego biznesu online i offline ułatwiają również wzmianki w miejscowych i regionalnych mediach. Najłatwiejszą opcją jest publikowanie treści na lokalnych stronach informacyjnych. Główną korzyścią płynąca z takiego działania jest nie tyle pozyskiwanie ruchu, a nawet linków zwrotnych, ile fakt, że publikacje na takich stronach podsycają zainteresowanie użytkowników marką i zwiększają częstotliwość spersonalizowanych zapytań, które są ważnym sygnałem dla wyszukiwarki.
Wewnętrzna optymalizacja witryny pod kątem zapytań lokalnych
Musisz też pamiętać o skonfigurowaniu samej witryny i naprawie błędów w jej obrębie. W tym zakresie warto skupić się na:
- optymalizacji metatagów Title i Description – oprócz przestrzegania ogólnych wymagań dotyczących tych elementów ważne jest, aby używać odpowiednich zapytań z geolokalizacją;
- implementacji mikroznaczników – Rich Content Snippet to sprawdzony sposób na uzyskanie dużej przewagi w SERP. Z punktu widzenia lokalnego SEO, w strukturze znacznika szczególnie ważne jest wskazanie fizycznego adresu organizacji, numeru telefonu z opcją szybkiego połączenia, ocen i opinii o firmie.
- optymalizacji treści pod zapytania lokalne – aby poprawić pozycję w wyszukiwaniu lokalnym, zwiększ odsetek stron zoptymalizowanych pod kątem zapytań o niskiej częstotliwości zależnych od lokalizacji geograficznej.
Warto wiedzieć, że aktualnie znacznie łatwiej jest znaleźć się na szczycie wyszukiwań lokalnych, ponieważ są zdominowane przez zapytania o niskiej częstotliwości i charakteryzują się mniejszą konkurencję. Jednocześnie pozycje są niezwykle niestabilne – wejście na szczyt jest tak łatwe, jak spadnięcie z niego.